Kilka pytań przed zakupem aparatu

Czyli Korex po godzinach w ciemni ;)

Moderatorzy: rbit9n, zladygin, Michał Kowalski, Jerzy

krzaczasty
-#

Kilka pytań przed zakupem aparatu

Post autor: krzaczasty »

Witam,

gdyby ktoś zechciał odpowiedzieć mi na kilka krótkich i konkretnych pytań z zakresu sprzętu cyfrowego, byłbym bardzo wdzięczny.

Przez całe życie fotografuje analogowo i to nigdy się nie zmieni, ale przyszedł moment, w którym cyfra również będzie mi potrzebna. Nie chcę wydawać dużych pieniędzy na sprzęt, do którego i tak podchodzę jak pies do jeża, dlatego myślę o kupnie aparatu używanego. Canon 20d lub 30d.

A ponieważ nie znam się na tym zupełnie, mam pytania:

1. jaki przebieg migawki jest do zaakceptowania? 5 000? 10 000, 15 000?
2. w jaki sposób się to sprawdza? nie śmiejcie sie ze mnie, ale co, jest jakiś licznik? :) w jakimś programie komputerowym się sprawdza ? (i czy taki licznik da się hm, cofnąć jak np. w samochodzie? )
3. co to są martwe piksele / gorące piksele , jaka ilość takowych jest do zaakceptowania? jak się sprawdza ich ilość?

Mimo wszystko uważam, że pytam na odpowiednim forum :) jakoś poziom dyskusji na różnych takich cyberfoto nie wzbudza mojej ufności.
Będę wdzięczny za wytłumaczenie mi tego :)
Awatar użytkownika
matti_1989
-#
Kontakt:

Post autor: matti_1989 »

krzaczasty pisze:2. w jaki sposób się to sprawdza? nie śmiejcie sie ze mnie, ale co, jest jakiś licznik? :) w jakimś programie komputerowym się sprawdza ? (i czy taki licznik da się hm, cofnąć jak np. w samochodzie? )