Skiper75 - galeria
Moderatorzy: rbit9n, zladygin, Michał Kowalski, Jerzy
Skiper75 - galeria
Tys prowda.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Skiper75 - galeria
Well.aka pisze:No tak właśnie jest. Pytanie na co było ostrzone? Jak na te bliższe okna to te dalsze mogły być poza głębią ostrości. Może tu jest pies pogrzebany? Warto po wyostrzeniu zerknąć na skalę odległości na obiektywie i ewentualnie do aplikacji DOF.
Skoro juz bijemy piane
Nie bylo ostrzone.
Nieskonczonosc i f16 i jedna minuta
Skiper75 - galeria
Możesz aparat na statywie skierować w dół, otworzyć kasetę i na miejscu filmu położyć kalkę techniczną bo pewnie nie masz drugiej szklanej matówki 6x6.
Na podłodze jakiś kontrastowy motyw, np wydrukowana karta do testów.
Ustaw na matówce ostrość i dobrą lupą sprawdź czy na kalce obraz też jest ostry.
Wykluczysz błąd ułożenia matówki albo ułożenia lustra.
od 24x36 po 18x24 + szkiełko i oko
Skiper75 - galeria
A mam. Stara. To jest pomysl. I nie musze w podloge bo mam uchwyt na szitki do hasela. Moze uda sie tam matowke wsadzicmrek pisze:Możesz aparat na statywie skierować w dół, otworzyć kasetę i na miejscu filmu położyć kalkę techniczną bo pewnie nie masz drugiej szklanej matówki 6x6.
Na podłodze jakiś kontrastowy motyw, np wydrukowana karta do testów.
Ustaw na matówce ostrość i dobrą lupą sprawdź czy na kalce obraz też jest ostry.
Wykluczysz błąd ułożenia matówki albo ułożenia lustra.
Zes mi Pan pomysl podal
Skiper75 - galeria
Nieskończoność też przetestujesz, tylko matówkę czy kalkę trzeba przykleić na prowadnicach filmu. No i wtedy spojrzyj co pokazuje podziałka na obiektywie. Testy zrób dla każdego szkła.
od 24x36 po 18x24 + szkiełko i oko
Skiper75 - galeria
Znaczy ze bylo ustawione na nieskonczonosc a nie ze obiektyw nie ostrzy. Lol
Skiper75 - galeria
Znaczy, że nie ostrzy na nieskończoność.
Bo skoro po prostu przekręciłeś pierścień odległości do oporu, a na zdjęciu mimo przesłony 16 masz ostre to co bliżej, a nie ostre to co dalej, to wiesz jest problem z mechaniką obiektywu, nie z jego optyką, tylko mechaniką.
I nic przynajmniej w takim konkretnym przypadku nie maja do rzeczy lustro i matówka. Jeżeli ustawiłeś obiektyw na nieskończoność
Bo skoro po prostu przekręciłeś pierścień odległości do oporu, a na zdjęciu mimo przesłony 16 masz ostre to co bliżej, a nie ostre to co dalej, to wiesz jest problem z mechaniką obiektywu, nie z jego optyką, tylko mechaniką.
I nic przynajmniej w takim konkretnym przypadku nie maja do rzeczy lustro i matówka. Jeżeli ustawiłeś obiektyw na nieskończoność
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Skiper75 - galeria
No i powoli docjodzimy do sedna sprawy.J.A. pisze:Znaczy, że nie ostrzy na nieskończoność.
Bo skoro po prostu przekręciłeś pierścień odległości do oporu, a na zdjęciu mimo przesłony 16 masz ostre to co bliżej, a nie ostre to co dalej, to wiesz jest problem z mechaniką obiektywu, nie z jego optyką, tylko mechaniką.
I nic przynajmniej w takim konkretnym przypadku nie maja do rzeczy lustro i matówka. Jeżeli ustawiłeś obiektyw na nieskończoność
Skiper75 - galeria
Dla mnie odpowiednio ostre, zresztą fotografia to nie kuchnia orientalna.
Kompozycyjnie dołu za dużo, obcinajac do formatu 645 jest dużo lepiej - tworzą się linie z PD i LD podazajace w środek, co z pionowymi liniami szlabanow i sygnalizatora tworzą dużo bardziej zrównoważona kompozycje, a chaos to w lesie, w mieście musi być porządek
Kompozycyjnie dołu za dużo, obcinajac do formatu 645 jest dużo lepiej - tworzą się linie z PD i LD podazajace w środek, co z pionowymi liniami szlabanow i sygnalizatora tworzą dużo bardziej zrównoważona kompozycje, a chaos to w lesie, w mieście musi być porządek

... porque las tribus condenadas a cien años de soledad ya no tienen una segunda oportunidad en la tierra.
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
galería -> https://www.flickr.com/photos/4rider <- fsociety -> yelp 2000 -> ∞ homo homini lupus est
Skiper75 - galeria
No i o taki korex walczylem lol4Rider pisze:Dla mnie odpowiednio ostre, zresztą fotografia to nie kuchnia orientalna.
Kompozycyjnie dołu za dużo, obcinajac do formatu 645 jest dużo lepiej - tworzą się linie z PD i LD podazajace w środek, co z pionowymi liniami szlabanow i sygnalizatora tworzą dużo bardziej zrównoważona kompozycje, a chaos to w lesie, w mieście musi być porządek
Skiper75 - galeria
Mam powazne przupuszczenia iz moje zdjecia z hassela sa poruszone. Pamietam mniej wiecej gdzie robilem te z Chicago i te z “betonowego” podloza wydaja sie byc bardziej ostre.