Przesiadka z Krokusa
Moderatorzy: rbit9n, zladygin, Michał Kowalski, Jerzy
w sumie nie ma różnicy czy nowa, czy stara głowica. w środku jest to samo, a różni się tylko czcionką i kolorem farby na blasze.
aha, co do obiektywu, to ja bym wolał taki z podświetlaną skalą, czy ten który ze jest ze starszą głowicą. tak mnie podpowiada wygoda.
aha, co do obiektywu, to ja bym wolał taki z podświetlaną skalą, czy ten który ze jest ze starszą głowicą. tak mnie podpowiada wygoda.
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Witam,
Też liczę, więc podświetlanie nie jest dla mnie krytyczne. Jakość obrazu ważniejsza.
Pozdrawiam,
Też liczę, więc podświetlanie nie jest dla mnie krytyczne. Jakość obrazu ważniejsza.
Pozdrawiam,
luke
jasna strona mocy: Canon EOS 50 + 50/1.8 | Mamiya 7 + 80/4 | Graflex Speed Graphic + 150/5.6 (Rodenstock Sironar-N)
ciemna strona mocy: LPL 7700 + 50/2.8 (Rodenstock Rodagon) + 105/5.6 (El-Nikkor)
jasna strona mocy: Canon EOS 50 + 50/1.8 | Mamiya 7 + 80/4 | Graflex Speed Graphic + 150/5.6 (Rodenstock Sironar-N)
ciemna strona mocy: LPL 7700 + 50/2.8 (Rodenstock Rodagon) + 105/5.6 (El-Nikkor)
a ja czasem zapominam podczas robienia próbek jaką mam przysłonę, a nie chce mnie się ani odkilikywać, ani tym bardziej świecić światła, bo próbka przyklejona do deski i wtedy przydaje się podświetlenie. także tego.
aha, z tego co pisali koledzy dawniej (tu i na innych forach), chyba lepszy będzie rogonar, czy jak mu tam.
topics7/schneider-kreuznach-comparon-35 ... vt2908.htm
http://photo.net/black-and-white-photo- ... rum/00UTX1
aha, z tego co pisali koledzy dawniej (tu i na innych forach), chyba lepszy będzie rogonar, czy jak mu tam.
topics7/schneider-kreuznach-comparon-35 ... vt2908.htm
http://photo.net/black-and-white-photo- ... rum/00UTX1
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Witam,
Czyli ten pierwszy i tańszy...
W tak zwanym międzyczasie dostałem propozycję zakupu LPL C7700 (z głowicą do MG i koloru, karetką bezszybkową 35mm i uniwersalną do 67 i dwoma szkłami 2,8/50 i coś do 67).
Sprawny komplet dla 35mm i 6x7 - może w tą stronę pójść?
To chyba trochę wyższa klasa niż Durst M670?
Pozdrawiam,
Czyli ten pierwszy i tańszy...
W tak zwanym międzyczasie dostałem propozycję zakupu LPL C7700 (z głowicą do MG i koloru, karetką bezszybkową 35mm i uniwersalną do 67 i dwoma szkłami 2,8/50 i coś do 67).
Sprawny komplet dla 35mm i 6x7 - może w tą stronę pójść?
To chyba trochę wyższa klasa niż Durst M670?
Pozdrawiam,
luke
jasna strona mocy: Canon EOS 50 + 50/1.8 | Mamiya 7 + 80/4 | Graflex Speed Graphic + 150/5.6 (Rodenstock Sironar-N)
ciemna strona mocy: LPL 7700 + 50/2.8 (Rodenstock Rodagon) + 105/5.6 (El-Nikkor)
jasna strona mocy: Canon EOS 50 + 50/1.8 | Mamiya 7 + 80/4 | Graflex Speed Graphic + 150/5.6 (Rodenstock Sironar-N)
ciemna strona mocy: LPL 7700 + 50/2.8 (Rodenstock Rodagon) + 105/5.6 (El-Nikkor)
Witam,
Wiem więcej o obiektywach do LPL C7700:
Rodagon 2,8/50
Rodagon 5,6/80 - kryje 6x7
Cena jest porównywalna do Durstów.
- do Durstów jest trochę gratów (części nie potrzebuje)
- LPL ma głowicę do MG i koloru - odpadają mi filtry i konieczność ich przekładania
- LPL ma dwa obiektywy
- LPL jest gotowy na wszystkie formaty
Jeśli są porównywalne klasą, to wychodzi, że trzeba się brać za LPL-a jednak.
Co o tym sądzicie? Na co jeszcze zwrócić uwagę?
Pozdrawiam,
Wiem więcej o obiektywach do LPL C7700:
Rodagon 2,8/50
Rodagon 5,6/80 - kryje 6x7
Cena jest porównywalna do Durstów.
- do Durstów jest trochę gratów (części nie potrzebuje)
- LPL ma głowicę do MG i koloru - odpadają mi filtry i konieczność ich przekładania
- LPL ma dwa obiektywy
- LPL jest gotowy na wszystkie formaty
Jeśli są porównywalne klasą, to wychodzi, że trzeba się brać za LPL-a jednak.
Co o tym sądzicie? Na co jeszcze zwrócić uwagę?
Pozdrawiam,
luke
jasna strona mocy: Canon EOS 50 + 50/1.8 | Mamiya 7 + 80/4 | Graflex Speed Graphic + 150/5.6 (Rodenstock Sironar-N)
ciemna strona mocy: LPL 7700 + 50/2.8 (Rodenstock Rodagon) + 105/5.6 (El-Nikkor)
jasna strona mocy: Canon EOS 50 + 50/1.8 | Mamiya 7 + 80/4 | Graflex Speed Graphic + 150/5.6 (Rodenstock Sironar-N)
ciemna strona mocy: LPL 7700 + 50/2.8 (Rodenstock Rodagon) + 105/5.6 (El-Nikkor)
...ja bym zwracał uwagę na obraz jaki daje kondensor a jaki mieszacz. Nie miałem tego LPLa ale miałem 7450 , czyli LPL do 4x5. To przyjemne maszynki i dość rozbudowany system.luke44 pisze:Na co jeszcze zwrócić uwagę?
...imo nie jest to dobre podejście. Dzisiaj nie potrzebujesz a za pół roku ? Moim zdaniem powiększalnik powinno się wybierać jak torbę foto. Ciut za dużą na aktualne potrzeby/zachcianki.luke44 pisze:do Durstów jest trochę gratów (części nie potrzebuje)
Zrezygnowałem z tego źródła światła na rzecz kondensora po zrobieniu testów porównawczych. To anegdota , nie wytyczna i zrobisz jak zechcesz. Sprawdź w jakim stanie są filtry dichroiczne - czy nie wyblakłe. Sprawdź w jaki stanie jest styropian w komorze mieszacza - czy nie pożółkł i czy dasz radę w miarę łatwo wyciąć sam / lub kupić zamiennik.luke44 pisze: LPL ma głowicę do MG i koloru - odpadają mi filtry i konieczność ich przekładania
I jeszcze coś. Jeśli głowica poruszana jest listwą sprężynującą - sprawdź jej stan, czy nie ma pęknięć itp. Jeśli zębatka , też sprawdź, czy zęby kompletne, nie wyrobione etc.
LPL fajny sprzęt ale na polskim rynku pojawia się niezmiernie rzadko - chyba na jednym z portali w ciągu ostatnich 6 miesiącu był jeden, części i podzespołów jak na lekarstwo, a i ceny wysokie. Durst jest częstym gościem na rynku wtórnym to zaleta, nawet jak coś się popsuje to jest gdzie szukać. Chyba cena powiększalnika to oprócz samego powiększalnika właśnie osprzęt czyli maski, szyby AN, komory, ramki bez szybkowe bo jak nie kupisz od razu to potem płacisz jak za zborze.
J.A. pisze:Sprawdź w jakim stanie są filtry dichroiczne - czy nie wyblakłe.
A jak to zrobić?
...jedyne co mi przychodzi do głowy to sprawdzenie pod kątem zarysowań, plam, miejscowych przebarwień i mówimy o zakupie zdalnym, i uczciwym sprzedającym po drugiej stronie. Jeśli nie można osobiście przekonać się o kondycji sprzętu przed zakupem, warto kupić od kolegi fotoamatora z forum - on / ona dobrze zrozumieją procedurę sprawdzania każdej śrubki przed wyciągnięciem sałaty (a przynajmniej powinni).
bawy2:
LPL wydaje mi się bardziej kompletny: ma mieszacz, ramkę uniwersalną z szybkami i bezszybkową 35mm, obiektywy na 35mm i 67. Rozkładam i powiększam wszystko od 35 do 67.
Dursty z allegro to tylko mały obrazek - dokupić musiałbym filtry do mg, obiektyw i kilka innych części, żeby przejść na 67.
Dodatki - jak pisał ktoś wcześniej - powiększalnik kupić w Polsce, resztę drobiazgów ściągać ze świata (do LPL-a na razie nic nie trzeba).
Do LPL-a mam bliżej - mogę odebrać osobiście.
Pozdrawiam,
LPL wydaje mi się bardziej kompletny: ma mieszacz, ramkę uniwersalną z szybkami i bezszybkową 35mm, obiektywy na 35mm i 67. Rozkładam i powiększam wszystko od 35 do 67.
Dursty z allegro to tylko mały obrazek - dokupić musiałbym filtry do mg, obiektyw i kilka innych części, żeby przejść na 67.
Dodatki - jak pisał ktoś wcześniej - powiększalnik kupić w Polsce, resztę drobiazgów ściągać ze świata (do LPL-a na razie nic nie trzeba).
Do LPL-a mam bliżej - mogę odebrać osobiście.
Pozdrawiam,
luke
jasna strona mocy: Canon EOS 50 + 50/1.8 | Mamiya 7 + 80/4 | Graflex Speed Graphic + 150/5.6 (Rodenstock Sironar-N)
ciemna strona mocy: LPL 7700 + 50/2.8 (Rodenstock Rodagon) + 105/5.6 (El-Nikkor)
jasna strona mocy: Canon EOS 50 + 50/1.8 | Mamiya 7 + 80/4 | Graflex Speed Graphic + 150/5.6 (Rodenstock Sironar-N)
ciemna strona mocy: LPL 7700 + 50/2.8 (Rodenstock Rodagon) + 105/5.6 (El-Nikkor)
miałem ten sam dylemat, znaczy LPL czy durst. przy czym u mnie było odwrotnie, bo kolega z forum sprzedawał kompletnego dursta (a nawet dwa) i mimo że z Wielkopolski, załatwił podwodę aż do samego Rzeszowa. także w tej sytuacji optowałbym za tym LPL'em.
jakby co, to tu masz instrukcję to tego LPL'a: http://www.jollinger.com/photo/cam-coll ... L_7700.pdf
jakby co, to tu masz instrukcję to tego LPL'a: http://www.jollinger.com/photo/cam-coll ... L_7700.pdf
Ostatnio zmieniony 06 lut 2015, 11:55 przez rbit9n, łącznie zmieniany 1 raz.
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
otóż to. kondensor dobra sprawa. dlatego tak lubiłem opemusa 5, w którym głowicę kolorową stawiało się na kondensor właśnie.ostrygad pisze:Zrezygnowałem z tego źródła światła na rzecz kondensora po zrobieniu testów porównawczych.
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Podplukovník William "Bill" Kilgore
zemsta toxycznego fotomutanta flickr