100mm w 6x6 i 100mm w 35mm

Obiektywy do aparatów i powiększalników.

Moderatorzy: rbit9n, Michał Kowalski, Jerzy, zladygin

Sebastian
-#
Posty: 33
Rejestracja: 28 lut 2007, 21:19
Lokalizacja: Manchester

100mm w 6x6 i 100mm w 35mm

Post autor: Sebastian »

Zastanawia mnie czy głębia ostrości dla obiektywu 100mm f3.5 w średnim formacie będzie zachowywać się tak samo jak głębia ostrości w małym obrazku 100mm f3.5, to znaczy czy będzie tak samo płytka? czy osiągnę podobne rozmycie tła? A może zachowa się jak 60mm w małym obrazku z dość dużą głębią dla f3.5 (oczywiście w porównaniu do małego obrazka 100mm).
Awatar użytkownika
Maciej
-#
Posty: 182
Rejestracja: 07 maja 2007, 00:37
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Maciej »

http://www.dofmaster.com/dofjs.html nie wiem na ile ten kalkulator odzwierciedla rzeczywistość.

Mi z tego coś tam wyszło. Ale poczekam aż wypowiedzą się bardziej doświadczeni.
"Mów mądrze do głupca, a nazwie cię idiotą."
Gadu-Gadu: 6128949
Łukasz Omasta
-#
Posty: 48
Rejestracja: 14 maja 2007, 20:32
Lokalizacja: Warszawa/Katowice

Post autor: Łukasz Omasta »

Głębia nie zależy od formatu kliszy a jedynie od przysłony, krążka rozproszenia i skali odwzorowania. Jeśli zastanawiasz się jakie jest przełożenie to sprawdź jak obiektywy odpowiadają sobie. 100mm ze średniego formatu da Ci głębię podobną do obiektywu 60/70mm (jest to mniej więcej jego odpowiednik) więc Twoje przypuszczenie jest słuszne. Jeśli chcesz mieć głębię podobną do 100mm z małego obrazka na średni format załóż 150mm albo 180mm.
Łukasz Omasta
-#
Posty: 48
Rejestracja: 14 maja 2007, 20:32
Lokalizacja: Warszawa/Katowice

Post autor: Łukasz Omasta »

Weesee ogniskowa to jeden z elementów krążka rozproszenia.
Wzór to:
Głębia = przysłona * krążek(1+ skala odwzorowania)
Sebastian
-#
Posty: 33
Rejestracja: 28 lut 2007, 21:19
Lokalizacja: Manchester

Post autor: Sebastian »

Jedno jest pewne głębia jest cholernie krótka, musze przyznać z bólem ze na 4 rolki negatywu 120 foty z ponad 2 są nieostre, przy tej przesłonie miałem do czynienia z bardzo małą tolerancją głębi, po doświadczeniu na własnej skórze raczej przykleję się następnym razem do f4 albo f5.6 mniejszy procent sknoconych ujęć które trzeba powtarzać jeszcze raz. Ostrość miała zaczynać się w portrecie na nosie a kończyć gdzieś na uchu, a w efekcie z moim wzrokiem to zaczęła się gdzieś przed modelem a skończyła na nosie, i nawet matówka z klinem nie pomogła przy zbliżeniu twarzy.
Awatar użytkownika
rbit9n
-# jr admin
Posty: 5609
Rejestracja: 07 mar 2007, 21:18
Lokalizacja: Rajsze
Kontakt:

Post autor: rbit9n »

A może masz coś w aparacie rozregulowane, wiesz lustro na ten przykład proszę kogo.
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore


zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Sebastian
-#
Posty: 33
Rejestracja: 28 lut 2007, 21:19
Lokalizacja: Manchester

Post autor: Sebastian »

He, to nie lustro na 100% moje oko, no i modele fotografowani co brali całe foty za dobrą zabawę i dość swobobie się poruszali w casie robienia zdjęć.
Awatar użytkownika
rbit9n
-# jr admin
Posty: 5609
Rejestracja: 07 mar 2007, 21:18
Lokalizacja: Rajsze
Kontakt:

Post autor: rbit9n »

No cóż z takimi modelami to faktycznie większą głębię mieć musisz ;-).
"Cítíte to? Cítíte to? Fenidon, synku. Nic jinýho na světě takhle nevoní. Zbožňuju vůni fenidonu po ránu."
Podplukovník William "Bill" Kilgore


zemsta toxycznego fotomutanta flickr
Łukasz Omasta
-#
Posty: 48
Rejestracja: 14 maja 2007, 20:32
Lokalizacja: Warszawa/Katowice

Post autor: Łukasz Omasta »

Albo młotek i gwoździe.
ODPOWIEDZ