Jasne obiektywy M42
Moderatorzy: rbit9n, Michał Kowalski, Jerzy, zladygin
Jasne obiektywy M42
Witam,
mam pytanko odnoście jasnych, w miarę ostro rysujących, lecz przede wszystkim ładnych plastycznie szkiełek stałoogniskowych M42. W tym temacie jestem zupełnie zielony, znam się jedynie na systemie EOS :(
Otóż potrzebuję nabyć w celach nagraniowych (film fullHD) coś z okolic 20-24mm, 50mm i 135mm (jak najjaśniejsze).
Polećcie mi proszę dobre szkła.
Ernest
mam pytanko odnoście jasnych, w miarę ostro rysujących, lecz przede wszystkim ładnych plastycznie szkiełek stałoogniskowych M42. W tym temacie jestem zupełnie zielony, znam się jedynie na systemie EOS :(
Otóż potrzebuję nabyć w celach nagraniowych (film fullHD) coś z okolic 20-24mm, 50mm i 135mm (jak najjaśniejsze).
Polećcie mi proszę dobre szkła.
Ernest
Ostatnio zmieniony 07 sty 2013, 14:04 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.
Polecam przyjrzenie się Takumarom. Mam kilka i sobie bardzo chwalę (za optykę i mechanikę). Niektórzy sądzą, że SMC Takumar 50/1.4 to najlepsza pięćdziesiątka ever.
Super Takumar 50/1.4:
http://stachu.skrzynka.org/pixelpost/in ... wimage=451
http://stachu.skrzynka.org/pixelpost/in ... wimage=441
http://stachu.skrzynka.org/pixelpost/in ... wimage=422
http://stachu.skrzynka.org/pixelpost/in ... wimage=421
Super Takumar 50/1.4:
http://stachu.skrzynka.org/pixelpost/in ... wimage=451
http://stachu.skrzynka.org/pixelpost/in ... wimage=441
http://stachu.skrzynka.org/pixelpost/in ... wimage=422
http://stachu.skrzynka.org/pixelpost/in ... wimage=421
hej, właśnie z nudów podpiąłem revuenona 55mm 1,4 do mojego nikona d70. Niestety mam tylko przejściówkę z tą soczewką. Ale do rzeczy: tak wygląda foto z tego obiektywu na podanych przysłonach: czemu przy 1,4 jest takie mydło? W miarę zmniejszania dziury efekt maleje. To przez soczewkę czy ułomność matrycy? Mam też jupitera 135mm i na nim czegoś takiego nie ma.
Ostatnio zmieniony 27 lut 2011, 20:40 przez Rob, łącznie zmieniany 2 razy.
Jasny + soczewka to gwarancja kłopotów. Cudów nie ma. Skoro bez soczewki wiele szkieł jest miękkich na 1.4.Rob pisze:hej, właśnie z nudów podpiąłem revuenona 55mm 1,4 do mojego nikona d70. Niestety mam tylko przejściówkę z tą soczewką. Ale do rzeczy: tak wygląda foto z tego obiektywu na podanych przysłonach: czemu przy 1,4 jest takie mydło? W miarę zmniejszania dziury efekt maleje. To przez soczewkę czy ułomność matrycy? Mam też jupitera 135mm i na nim czegoś takiego nie ma.
Jupka ma na wymienionej dupce?
Ostatnio zmieniony 27 lut 2011, 21:27 przez jacekCz, łącznie zmieniany 1 raz.
**Podobno ** to jest rozwiązanie pokrewne do T2 (jak niektóre Samyangi), więc dupki T2 by były na inne systemy. Na nikoniarze.pl obszerne dyskusje były.drawa pisze:Jupiter 37A 3.5/135 mm ma wymienne ;dupki ' M42 I do nikona . co co innych systemów nie wiem.
Zastrzegam się, mądrość pochodząca z netu, nie sprawdzona paluchami.
Ja mam z rosyjską dupką i z nikonem chodzi optycznie bezbłędnie (mało używany ze względu na większą wygodę obiektywów z automatyczną przysłoną).
Ostatnio zmieniony 28 lut 2011, 18:04 przez jacekCz, łącznie zmieniany 1 raz.
Odpowiadajac na pierwsze pytanie, bo zrobily sie 2 watki: Jezeli nie masz specjalnych ograniczen finansowych to w 20mm najlepszy bedzie flektogon 20/2.8, w 50tkach wspomniany takumar, zuiko 50/1.4 lub 1.8, ewentualnie odrobine dluzsze Biotar 58/2 lub dobra jego kopia Helios 44, najlepiej starsza wersja z jasnym alumniowym korpusem i mocowanie M39. Zamiast 135 radzilbym raczej do video 85 lub 90, tutaj zdecydowanie radzilbym poszukac w starszych obiektywach z mocowaniem T2, preselekcyjnych, ktore maja w wielu wypadkach zaskakujaca ostrosc i plastyke. 135 bedziesz przy video uzywal rzadko, chyba, ze chcesz robic jakies wesele czy uroczystosci w kosciele. Dokonujac wyboru musisz wybierac z tych jasnych i ostrych te, ktore maja wygodnie pracujacy pierscien ostrzenia, w zasadzie pozostaje Ci tylko manual przy nagraniach video. Do Uzywania AF musisz miec dobry mikrofon zewnetrzny, poniewaz przy ostrzeniu nawet przy szybko pracujacych i cichych silnikach, nagrywaja sie z wbudowanego mikrofonu nieprzyjemne szumy. Dobrze byloby takze przekalkulowac czy do szerokiego nie bedzie lepsza 35tka, jezeli bedzie to 20-28 to bedziesz mial klopoty z dystorsja na brzegach, a tego nie poprawisz w pp. Jezeli masz EOSa to nie bedziesz mial zadnych poblemow z dobrymi przejsciowkami z OM, M42. W szerokim kacie przy japonskich obiektywach mozesz miec klopoty z lustrem gdy bedziesz chcial robic capture w czasie nagrywania filmu. Przy zeissowskich obiektywach raczej to nie wystepuje. I jeszcze uwaga do Jupitera. Jest inny obiektyw produkcji rosyjskiej, ktory jest zdecydowanie lepszy od jupitera. Trzeba poszukac aluminiowego Taira 11 (nie 11A) z mocowaniem M39, czyli do starych zenitow. Tair11 to kopia Sonnara, preselekcyjny z 20 listkowa przyslona, dobry egzemplarz potrafi byc ostry jak brzytwa od 2.8. Ogniskowa jest nietypowa bo 133mm a nie 135. Szukaj egzemplarzy, ktorych numery fabryczne zaczynaja sie od zer. Przyjazny do okreslonych celow, a kazdy ma troche inny gust - sa obiektywy ktore sam sobie wybierzesz i zaakceptujesz. Raczej przymierzaj sam zamiast kupowac w ciemno bo ktos Ci cos polecil. Moze wtedy trafisz na takie egzemplarze, ktore nie tylko Tobie sie beda podobaly jezeli chodzi o ostrosc, plastyke, kontrast i odwzorowanie koloru.
Polaris 1.8/135 @ 1.8
Sankyo Kohki Komura 1.8/100 @ 1.8
Polaris 1.8/135 @ 1.8
Sankyo Kohki Komura 1.8/100 @ 1.8
Nikt nie zapomnial, ale jezeli kolega nasz pisze, ze ma EOSa, chce robic video to niektore obiektywy contax maja za duza dupke (zbyt wystajace elementy mocowania) i trzeba przerabiac np na 5dm2 lustro lub modyfikowac mocowanie obiektywu. W takiej sytuaacji kiedy pozornie lustro nie przeszkadza bo przy kreceniu video musi byc podniesione zawsze moze dochodzic do przypadkowego bicia lustrem o wystajace elementy mocowania. Podobna sytuacja jest z limitedami i gwiazdkami pentaxa na eosie. A nawet ze zwyklym SMC-Pentax A czy M 50mm. W wielu miejscach robi sie tabele kompatybilnosci obiektywow z innych systemow z eosem FF, na kropie podobno jest lepiej ale ja nie moge sprawdzic. W ogole to przy adoptowaniu roznych obiektywow przez przejsciowki nawet w pozornie identycznych sytuacjach np M42 wystepuja problemy z ostrzeniem do nieskonczonosci itd poniewaz przy identycznym skoku gwintu wystepuja roznice w czesciach milimetra w wysokosci nagwintowanego elementu mocowania danego obiektywu nawet w sztukach wyprodukowanych przez jednego producenta. Tak jest np w Tessarach, ktorych producentem jest jakby nie bylo CZJ. Dlatego Tessar 2.8/50, ktory ma dobra optyke nie cieszy sie najwiekszym uznaniem wsrod uzytkownikow. Wystarczy wziasc kilka obiektywow roznych producentow i skladac je do siebie dupkami aby wychwycic roznice.
-
- -#
- Posty: 127
- Rejestracja: 22 lut 2011, 20:59
- Lokalizacja: Warszawa
Rob pisze:hej, właśnie z nudów podpiąłem revuenona 55mm 1,4 do mojego nikona d70. Niestety mam tylko przejściówkę z tą soczewką. Ale do rzeczy: tak wygląda foto z tego obiektywu na podanych przysłonach: czemu przy 1,4 jest takie mydło? W miarę zmniejszania dziury efekt maleje. To przez soczewkę czy ułomność matrycy? Mam też jupitera 135mm i na nim czegoś takiego nie ma.
Posiadam Auto revuenona 55 1,4 , używam pod eosem i takie mydło u mnie nie występuje , poniżej link z kilkoma samplami
https://picasaweb.google.com/1152898981 ... u9yGr6rAQA# kontakt 500-562-362 zapraszam do licytacji
ps: jest na sprzedaż gdyby ktoś był zainteresowany ;)