Efekt starego zdjęcia dzięki kliszy
Moderatorzy: rbit9n, zladygin, Michał Kowalski, Jerzy
Efekt starego zdjęcia dzięki kliszy
Witam, to moja pierwsza wypowiedz na tym forum ;) Chciałem się doradzić w pewnej sprawie, mianowicie planuje zrobić sesje zdjęciową analogiem. Generalnie chce ja podstylizować na lata 50, sesja bedzie w pomieszczeniu gdzie w sumie będzie dośc kontrastowe światło i unosić się będzie dym wokół postaci. Zastanawiam się jaki film byłby do tego najlepszy ktoś mi doradzał ORWO 21 din ale mały obrazek jest trudno dostępny, może ktoś zna klisze które w podobny sposób rysują lub będą pasowały do zdjęć w stylu 50 lat. Wiem że foma np jest zbyt kontrastowa i się nie nadaje. Bardzo będę wdzięczny za pomo. Pozdrawiam
Pewnie tak, dzięki za sprostowanie.FlatEric pisze:w tym czasie królowały już od dobrych 20 lat emulsje panchromatyczne.
Czyli można fotografować na pan- i orto-chromatycznych negatywach.
W zależności jaki ma się pomysł.
Ostatnio zmieniony 18 cze 2009, 23:57 przez slawoj, łącznie zmieniany 1 raz.
Na pewno ortochromatyczne dałyby nieco niedzisiejszego uroku zdjęciom.
Dość ciekawą informację znalazłem w książce Cypriana z 1948 roku - otóż napisał on, że wśród średniego formatu dominowały wówczas błony ortochromatyczne, a w małym obrazku - panchromatyczne. Przytoczony przez niego repertuar produkcji płyt i błon Filmu Polskiego jest wszakże zdecydowanie zdominowany przez materiały panchromatyczne.
Tym niemniej już od przedwojnia dostępny był cały repertuar emulsji - od ortochromatycznych, przez ortopanchromatyczne czy rectepanchromatyczne, po panchromatyczne i superpanchromatyczne. Co ciekawe, w jakimś niemieckim podręczniku z 2. poł. l. 30. wyczytałem, że błony superpanchromatyczne znajdowały się wówczas w stadium schyłkowym swego istnienia. Ale, jak widać, przyszłość okazała się inną i przetrwały do dziś.
Pzdr
Grzesiu

Dość ciekawą informację znalazłem w książce Cypriana z 1948 roku - otóż napisał on, że wśród średniego formatu dominowały wówczas błony ortochromatyczne, a w małym obrazku - panchromatyczne. Przytoczony przez niego repertuar produkcji płyt i błon Filmu Polskiego jest wszakże zdecydowanie zdominowany przez materiały panchromatyczne.
Tym niemniej już od przedwojnia dostępny był cały repertuar emulsji - od ortochromatycznych, przez ortopanchromatyczne czy rectepanchromatyczne, po panchromatyczne i superpanchromatyczne. Co ciekawe, w jakimś niemieckim podręczniku z 2. poł. l. 30. wyczytałem, że błony superpanchromatyczne znajdowały się wówczas w stadium schyłkowym swego istnienia. Ale, jak widać, przyszłość okazała się inną i przetrwały do dziś.
Pzdr
Grzesiu