Guma - Cyjanotypia - Carbo - Gumoil
: 06 cze 2009, 16:05
Witam witam,
Otóż w tym temacie zajmiemy się dokładniejszym zrozumieniem procesów alternatywnych wymienionymi w temacie, jak i technologią powiekszania negatywów do tych technik.
Guma:
Otóż tutaj mamy 3 zasadnicze skłądniki:
- Guma Arabska
- Dichromian Potasu/Amonu
- Pigment
Guma arabska:
Za wikipedią:
Można zastosować taką proporcję: 30gram gumy arabskiej na 90ml wody destylowanej.
Dichromian Potasu/Amonu:
Zwyczajowo używa się roztworów od 2,5% do 13%.
Więcje napiszę potem w stosunku do soli chromu.
Pigmenty:
Oto jedna z ważniejszych spraw w gumie, gumoil i carbon'ie.
Można używać pigmentów ziemnych jak i najlepiej Akwareli w tubce!
M. Graham, Daniel Smith, Maimeri, Winsor Newton, Schmincke i innych producentów.
Są sprzedawane zwykle w tubkach od 8ml do 15ml i więcej.
Sprawa jest wtedy o wiele łatwiejsza, gdyż mamy całą game róznych kolorów i ich odcieni.
Do procesu gumy w którym nie używamy do naświetlenia negatywó a pozytywu, techniki opracowanej przez Karl'a P. Koenig w 1990r. gdzie mieszamy gumę arabską z dichromianem bez, pigmentu. Dopiero po naświetleniu i wypłukaniu nie zgarbowanej gumy, dodajemy pigment w postaci farb olejnych.
Do reszty odsyłam na strone: http://www.alternativephotography.com
Ps: Potem dopisze reszte
czyli :
- Papier
- Klejenie papieru
- Uzyskiwanie powiększonych negatywów metodami tradycyjnymi i cyfrowymi.
8.06 - Odczynniki i guma arabska zamówione :D
Otóż w tym temacie zajmiemy się dokładniejszym zrozumieniem procesów alternatywnych wymienionymi w temacie, jak i technologią powiekszania negatywów do tych technik.
Guma:
Otóż tutaj mamy 3 zasadnicze skłądniki:
- Guma Arabska
- Dichromian Potasu/Amonu
- Pigment
Guma arabska:
Za wikipedią:
Guma arabska gdy jest rozpuszczona w wodzie to koloid, po dodaniu dwuchromianiu staje się mieszaniną światłoczułą, miejsca naświetlone są garbowane przez sól chromu, przez co zatrzymuje w sobie pigment.Guma roślinna akacjowa i bengalska - kordofan, sennaar - stała, bezbarwna lub żółta po brunatną substancja rozpuszczalna w wodzie, tworząca lepki roztwór. Stosowana jest jako klej, spoiwo farb, emulgator, materiał powłokotwórczy w malarstwie i fotografice.
Można zastosować taką proporcję: 30gram gumy arabskiej na 90ml wody destylowanej.
Dichromian Potasu/Amonu:
Zwyczajowo używa się roztworów od 2,5% do 13%.
Więcje napiszę potem w stosunku do soli chromu.
Pigmenty:
Oto jedna z ważniejszych spraw w gumie, gumoil i carbon'ie.
Można używać pigmentów ziemnych jak i najlepiej Akwareli w tubce!
M. Graham, Daniel Smith, Maimeri, Winsor Newton, Schmincke i innych producentów.
Są sprzedawane zwykle w tubkach od 8ml do 15ml i więcej.
Sprawa jest wtedy o wiele łatwiejsza, gdyż mamy całą game róznych kolorów i ich odcieni.
Do procesu gumy w którym nie używamy do naświetlenia negatywó a pozytywu, techniki opracowanej przez Karl'a P. Koenig w 1990r. gdzie mieszamy gumę arabską z dichromianem bez, pigmentu. Dopiero po naświetleniu i wypłukaniu nie zgarbowanej gumy, dodajemy pigment w postaci farb olejnych.
Do reszty odsyłam na strone: http://www.alternativephotography.com
Ps: Potem dopisze reszte

czyli :
- Papier
- Klejenie papieru
- Uzyskiwanie powiększonych negatywów metodami tradycyjnymi i cyfrowymi.
8.06 - Odczynniki i guma arabska zamówione :D