Cześć! - jak w temacie - czy ktoś z Was ma doświadczenie z tym negatywem? Bo moje pierwsze niestety nie jest najlepsze. Kupiłem dwie paczki - w żadnej z nich, na ani jednym negatywie, nie ma typowych dla tego typu kliszy "ząbków". Producent twierdzi, że może to sie zdażyć na jednej - dwóch szitkach w pudełku, ale takiego przypadku jeszcze nie miał. Do zdjęć użyłem filtru Cokin 89B. Na pudełku producent informuje, że przy takim filtrze film należy naświetlać na ISO64, a wywoływać na ISO200. Tak też zrobiłem, w wyniku czego po wywołaniu otrzymałem całkowicie czarna szitkę, nawet nie wiem czy to znaczy, że została niedowołana, czy też przewołana, czy jej nie naświetliłem odpowiednio, czy też może ją totalnie prześwietliłem...czy może, ponieważ pierwszą wadą zawartości obydwu pudełek jest brak ząbków, jest to w ogóle feler produkcyjny? Możliwą podpowiedzią rozwiązania jest to, że na obydwu pudełkach napisano "Made in Belgium"... Tak na marginesie - w Królestwie Belgii tego nigdzie nie da się kupić w detalu, a kupowałem w Fotoimpeksie.
Ktoś coś?
Pozdrawiam,
Miburo
Rollei Infrared 4x5
Moderatorzy: rbit9n, zladygin, Michał Kowalski, Jerzy
Rzeczywiście dziwne...
Całkiem czarne znaczy raczej totalne prześwietlenie, przy przewołaniu albo niedowołaniu raczej nie wyjdzie czerń (chyba, że przez czerń miałeś na myśli dowolny jej odcień).
Reklamuj, brak ząbków ewidentnie wskazuje na wadę produkcyjną, nawet jeśli emulsja jest ok, to gołym okiem i niepodważalnie widać, że coś się zesmarkało, powinni wymienić.
Nie ma co kombinować przy tak oczywistym buraku, bo nigdy nie będziesz wiedział czy coś robisz źle czy to wina materiału - szkoda nerwów (wiem bo przerabiałem podobne akcje już, jak masz szansę tego uniknąć to tak bym Ci radził).
Całkiem czarne znaczy raczej totalne prześwietlenie, przy przewołaniu albo niedowołaniu raczej nie wyjdzie czerń (chyba, że przez czerń miałeś na myśli dowolny jej odcień).
Reklamuj, brak ząbków ewidentnie wskazuje na wadę produkcyjną, nawet jeśli emulsja jest ok, to gołym okiem i niepodważalnie widać, że coś się zesmarkało, powinni wymienić.
Nie ma co kombinować przy tak oczywistym buraku, bo nigdy nie będziesz wiedział czy coś robisz źle czy to wina materiału - szkoda nerwów (wiem bo przerabiałem podobne akcje już, jak masz szansę tego uniknąć to tak bym Ci radził).
Miburo, a marginesy? Może po prostu arkusze są całkowicie prześwietlone już w pudełku?
Też tak uważam. W końcu jak prawidłowo włożyć go do aparatu?taharii pisze:Reklamuj, brak ząbków ewidentnie wskazuje na wadę produkcyjną, nawet jeśli emulsja jest ok, to gołym okiem i niepodważalnie widać, że coś się zesmarkało, powinni wymienić.
M7 + 4,5/50 + 4/80 + 4,5/150
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
"Mędrzec uczy się nawet od głupca, głupiec nie uczy się wcale"
Nie wiem jak się ten Rollei Infrared ma do innych produktów Rolleia czułych na podczerwień, czyli do Rolleia Infrared 400, Rolleia Infrared 400s, Superpana, ale powyższe negatywy z filtrem Hoya R72 naświetlałem odpowiednio na 3, 6 i 12 ASA, żeby uzyskać zadowalające efekty przy wołaniu w R09 (1:25) według takiej recepturki: 7'30"@20^C 0-1'+10"/1'
ja mam naświetlonych kilka rolek (z 8 chyba) ale 135 i korzystałem z tego:
http://www.digitaltruth.com/devchart.ph ... mdc=Search
Kolejnośc: pomiar swiatła bez filtra, korekcja -4EV, założenie filtra Cokin 007 (89B), zdjęcie a nastepnie po zrobieniu rolki wołałem w samodzielnie składanym D76 (stock) i wyszło OK
http://www.digitaltruth.com/devchart.ph ... mdc=Search
Kolejnośc: pomiar swiatła bez filtra, korekcja -4EV, założenie filtra Cokin 007 (89B), zdjęcie a nastepnie po zrobieniu rolki wołałem w samodzielnie składanym D76 (stock) i wyszło OK