Po pierwsze sie przywitam, jako ze to moj pierwszy post. Od pewnego czasu fotografuje sobie przy uzyciu D70, ale ostatnio postanowilem reanimowac skladowanego w kartonie PSix'a.
Jak to PSix moj egzemplarz rowniez nie trzyma czasow (wyraznie slychac, ze np 1/250 jest sporo dluzsza od 1/60) no i nie domyka migawki. Z tego co moge stwierdzic na oko/ucho to jedynym czasem nadajacym sie do czegos jest wlasnie 1/60. Z racji, ze nie chialbym narazie inwestowac w ten aparat ani zlotowki (no poza filmem) mam pytanie. Przy tym czasie, tak na oko jakie przeslony nalezaloby uzywac, zeby zdjecie sie w miare ladnie naswietlilo ? :) Powiedzmy na zewnatrz slonce/chmury i wewnatrz. Aha, film o ktorym mysle to Velvia 50.
Dziekuje za jakies wskazowki.
Ustawienia aparatu Pentacon Six TL
Moderatorzy: rbit9n, zladygin, Michał Kowalski, Jerzy
Witam,
dziekuje za szybka odpowiedz. Velvie wybralem sobie ze wzgledu na ISO, moj tok rozumowania byl taki (pewnie nie koniecznie poprawny): dysponujac czasem 1/60 trzeba by zaladowac jak najwolniejszy film, zeby nie robic wszystkich zdjec na f16+.
Co do wyboru Cz-B a kolor... najpierw chcialem zaladowac wlasnie Cz-B, ale jak zobaczylem kolorowe fotki z tak pieknymi barwami, zdaje sie niedostepnymi dla D70 to nie ma juz odwrotu ;) Ale skoro Velvia nie jest najlepszym wyborem, to co innego proponujecie ?
W najblizszej przyszlosci planuje oddac ten aparat do serwisu na pelen przeglad i regulacje, ale teraz nie mam na to wolnych srodkow a raczki swedza. Poza tym, chce wystrzelac z 2 rolki, zeby wiedziec co jest do zrobienia.
dziekuje za szybka odpowiedz. Velvie wybralem sobie ze wzgledu na ISO, moj tok rozumowania byl taki (pewnie nie koniecznie poprawny): dysponujac czasem 1/60 trzeba by zaladowac jak najwolniejszy film, zeby nie robic wszystkich zdjec na f16+.
Co do wyboru Cz-B a kolor... najpierw chcialem zaladowac wlasnie Cz-B, ale jak zobaczylem kolorowe fotki z tak pieknymi barwami, zdaje sie niedostepnymi dla D70 to nie ma juz odwrotu ;) Ale skoro Velvia nie jest najlepszym wyborem, to co innego proponujecie ?
W najblizszej przyszlosci planuje oddac ten aparat do serwisu na pelen przeglad i regulacje, ale teraz nie mam na to wolnych srodkow a raczki swedza. Poza tym, chce wystrzelac z 2 rolki, zeby wiedziec co jest do zrobienia.
Proponuje sprawdzenie czasów migawki przy pomocy karty dźwiękowej i fototranzystora (fotodiody, fotorezystora). Szkoda velvii na testy...
Więcej info znajdziesz pod linkami
http://www.davidrichert.com/sound_card_ ... tester.htm
http://www.geocities.com/martinnorberg/stester.htm
http://www.willegal.net/photo/repair/shuttertester.htm
Tomek.
Więcej info znajdziesz pod linkami
http://www.davidrichert.com/sound_card_ ... tester.htm
http://www.geocities.com/martinnorberg/stester.htm
http://www.willegal.net/photo/repair/shuttertester.htm
Tomek.
Witam ponownie,
z racji ze ja raczej z tych w goracej wodze kapanych to kupilem Superie 100, taka z kolorowych byla w sklepie.
W takim razie, tak na oko jakie przeslony do czasu 1/60 szanowne grono proponuje, zeby jakos sie to naswietlilo. Chmury ~5.6-6, Slonce ~11-16, wnetrze 2.8-4 ? Czy mniejsze jednak ?
Co do wykorzystania D70 to nie wiem, tam najnizsze iso to 200 (ile dzialek trzebaby dodac?), poza tym chyba jednak roznica w rozmiarze klatki ma na to tez jakis wplyw prawda?
z racji ze ja raczej z tych w goracej wodze kapanych to kupilem Superie 100, taka z kolorowych byla w sklepie.
W takim razie, tak na oko jakie przeslony do czasu 1/60 szanowne grono proponuje, zeby jakos sie to naswietlilo. Chmury ~5.6-6, Slonce ~11-16, wnetrze 2.8-4 ? Czy mniejsze jednak ?
Co do wykorzystania D70 to nie wiem, tam najnizsze iso to 200 (ile dzialek trzebaby dodac?), poza tym chyba jednak roznica w rozmiarze klatki ma na to tez jakis wplyw prawda?