Witam, mam Pentaxa 67, jest tam matówka typu "matte" mająca w środku "split image".
Łapię się na tym, że często używam obszaru obok by złapać ostrość.
Mam też od razu z aparatem oryginalną "matte" bez żadnych dodatków.
Pytanie brzmi czy można to samemu wymieniać, czy też trzeba to zlecić jakiemuś fachowcowi.
Mam na myśli, że matówka nie jest w żadnej ramce, i czy nie jest za delikatna by robić to samemu, oraz czy nie trzeba tego jakoś bardzo precyzyjnie ustawiać itd. - by potem nie było problemów typu: zła ekspozycja, czy też np. w wizjerze jest ostro, a zdjęcia mają focus shift?
Pytanie może głupie, ale nie znam się na tym....
Pentax 67 matówka
Moderatorzy: rbit9n, zladygin, Michał Kowalski, Jerzy
Pentax 67 matówka
Fuji GSW690III, Pentax 67
Nikon F4, FA, FM2, D3, D3200 FS
Szklarnia Nikkorów i Pentaxów 67
...jeśli nie zabierzesz się do tego przy pomocy młotka , to raczej marne szanse ,że coś pójdzie nie tak. A jak pójdzie , będziesz o tym wiedział ze względu na wspomniane przesunięcie ostrości.
Tu masz garść nie po naszemu:
http://photo.net/medium-format-photography-forum/00UBNL
To nie jest jakaś kosmiczna technologia, sam sobie zrobisz :)
Tu masz garść nie po naszemu:
http://photo.net/medium-format-photography-forum/00UBNL
To nie jest jakaś kosmiczna technologia, sam sobie zrobisz :)
No ale to czego sie obawiałem - trzeba regulować bardzo dokładnie focus.
Dzięki za linka, na razie chyba odpuszczę....
Śrubokręty mam, rozbierałem różne rzeczy, ale po prostu boję się, że ni będzie idealnej ostrości jak będę "przez lupę" na nieskończoności sprawdzał.
Dzięki za linka, na razie chyba odpuszczę....
Śrubokręty mam, rozbierałem różne rzeczy, ale po prostu boję się, że ni będzie idealnej ostrości jak będę "przez lupę" na nieskończoności sprawdzał.