Kiev 60 i zmiana obiektywu.

Aparaty tradycyjne - Informacje i problemy z Waszym sprzętem. Bez względu na format - zapraszamy

Moderatorzy: rbit9n, zladygin, Michał Kowalski, Jerzy

merci
-#

Kiev 60 i zmiana obiektywu.

Post autor: merci »

Witam, jestem świeżo upieczoną posiadaczką Kieva 60 z systemem Mirror Lock Up i tu rodzi się moje pytanie - czy w momencie, gdy mam 'załadowany' film mogę zmienić obiektyw? Wydaje mi się to dość logiczne, ale nie chciałabym prześwietlić filmu, więc dźwignia do naciągania migawki ma być w tym wypadku podniesiona, czy opuszczona? Przepraszam za pewnie trywialne pytanie, ale dopiero zagłębiam się w tajniki fotografii analogowej [co prawda bawię się od jakiegoś czasu małym obrazkiem, ale w Canonie 300v wszystko dzieje się prawie automatycznie ;)]. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Jestem lżejsza od fotografii, z których będziesz mnie teraz wycinać.
Awatar użytkownika
nord
-#
Kontakt:

Post autor: nord »

możesz..

do póki migawka będzie zamknięta.. możesz. to samo dotyczy kijeva 88 araxa i innych ;)
Awatar użytkownika
ModusOperandi
-#
Kontakt:

Post autor: ModusOperandi »

Migawka jest otwarta tylko w chwili, kiedy jest wyzwolona aby wykonać ekspozycję.
Podniesione lustro nic nie znaczy, bo migawka nadal jest zamknięta. Inna rzecz, że jeżeli zmienisz obiektyw a lustro będzie nadal podniesione, to będziesz miała problem z kadrem, ostrością itp. chyba, że da się ponownie obniżyć lustro, bez przewijania klatki?
Zasadniczo to ona słuszna jest... ta koncepcja...
merci
-#

Post autor: merci »

bardzo dziękuję za rozwianie moich wątpliwości :)
Jestem lżejsza od fotografii, z których będziesz mnie teraz wycinać.
Awatar użytkownika
slawoj
-#

Post autor: slawoj »

merci pisze:Kieva 60 z systemem Mirror Lock Up
ModusOperandi pisze:chyba, że da się ponownie obniżyć lustro, bez przewijania klatki?
W KIEV 60 MLU (z opcją wstępnego podnoszenia lustra) można ponownie "obniżyć" lustro bez wyzwalania migawki.